MSCI lanceert Fixed Income ESG en Factor Indexes

NEW YORK--()--MSCI Inc. (NYSE: MSCI), een toonaangevende leverancier van kritische beslissingsondersteunende tools en services voor de wereldwijde beleggingsgemeenschap, breidt vandaag zijn assortiment innovatieve vastrentende tools en oplossingen voor institutionele beleggers uit met de lancering van de MSCI Fixed Income ESG Indexes en de MSCI Fixed Income Factor Indexes.

MSCI brengt 15 Fixed Income Indexes op de markt om te voldoen aan de vraag van beleggers naar innovatieve indexen ter ondersteuning van hun ESG- en Factor-gebaseerde vastrentende beleggingsstrategieën.

Jana Haines, Head of Index Products, Americas, bij MSCI merkt op: “We zijn verheugd om de volgende generatie vastrentende indexen op de markt te brengen. Beleggers eisen in toenemende mate ESG-integratie in alle activaklassen en kijken naar factoren – zoals vervoer, kwaliteit, waarde, grootte en risico – om nauwkeuriger te definiëren hoe zij risico’s en rendement in hun portefeuilles beter kunnen identificeren, meten en beheren. ”

Media Inquiries
PR@msci.com

Sam Wang +1 212 804 5244