STEER geeft boost voor Horlicks productie, GSK erkent technologie

IP-kwestie buitengerechtelijk afhandelen

BANGALORE, India--()--STEER Engineering, maker van geavanceerde materialenplatformtechnologieën die materialen op het gebied van kunststoffen, farmaceutische producten, voedingsmiddelen en nutraceuticals, biomaterialen en bioraffinage effectief transformeren en functionaliseren, heeft aangekondigd dat het een out-of- gerechtelijke schikking met Glaxo Smith Kline Group (GSK) met betrekking tot het gebruik van hun revolutionaire technologie om Horlicks te produceren.

Na de schikkingheeft GSK een openbare verklaring uitgegevenwaarin debijdrage van STEER wordt bevestigd bij het creëren van stapveranderingstechnologie voor het produceren van Horlicks. GSK zei:“Met behulp van de geavanceerde technologie van STEER, hoogwaardige extruders en toegewijd personeel heeft het project een nieuwe technologie tot stand gebracht, die talrijke verbeteringen met zich meebrengt in vergelijking met de traditionele manier waarop Horlicks wordt gemaakt. Het nieuwe proces vereist slechts de helft van de voetafdruk van een traditionele fabriek, gebruikt een vijfde van het water en vermindert het energieverbruik met 80%. ”

Amit Jain, Equator Consultants
amit@equatormpr.com