Veristat versterkt zijn Europese aanwezigheid met de overname van The Clinical Trial Company Ltd.

Vergroten van de voetafdruk en uitbreiden van therapeutische expertise om sponsoren door de levenscyclus van klinische ontwikkeling te leiden

SOUTHBOROUGH, Mass.--()--Veristat, een full-service CRO, heeft vandaag aangekondigd dat het de acquisitie heeft voltooid van The Clinical Trial Company Ltd. (TCTC Group), een wereldwijdeContract Research Organizationmet een hoofdkantoor in Europa. TCTC Group biedt klinische operaties, regelgevende, personeels- en medische diensten voor full-service klinische onderzoeken en zelfstandige klinische onderzoeken voor biofarmaceutische bedrijven over de hele wereld.

De acquisitie van TCTC Group maakt gebruik van complementaire sterke punten en biedt extra schaal om superieure, ultramoderne benaderingen te bieden om risico’s te beperken en zinvolle resultaten te bereiken voor sponsors en hun patiënten over de hele wereld. TCTC Group levert een schat aan ervaring op in gen- en celtherapie, proeven op het CNS en zeldzame ziekte; het leveren van hoogwaardige klinische onderzoeksdiensten aan bedrijven die op deze gebieden actief zijn. Bovendien brengt TCTC Group kennis en ervaring in het adviseren van cliënten over proefstrategieën in geavanceerde therapieën. TCTC Group heeft met succes proeven uitgevoerd voor de eerste gentherapie die in Europa is goedgekeurd en die de norm is voor andere gentherapieën in ontwikkeling.

Veristat:
Gillian Dellacioppa, Marketing Director