Everfuel ontvangt subsidie voor de oprichting van een grootschalige waterstofproductiefaciliteit in Denemarken

OSLO, Noorwegen--()--Everfuel Europe A / S (Everfuel) heeft van het Danish Energy Agency meer dan 6 miljoen euro gekregen voor het project HySynergy, dat een grootschalige, op elektrolyse gebaseerde waterstofproductiefaciliteit wil opzetten bij de Shell-raffinaderij in Fredericia, Denemarken.

“We werken al een paar jaar aan dit project en zijn verheugd om te zien dat Jacob Krogsgaard en zijn team in Everfuel een nieuwe belangrijke stap zetten in de realisatie van de productie van hernieuwbare waterstof naast de raffinaderij in Fredericia. De faciliteit zal fungeren als ruggengraat voor de levering van hernieuwbare waterstof in Denemarken, zowel voor de raffinaderij zelf, als ook voor lichte en zware elektrische brandstofcelvoertuigen die in het gebied actief zijn, ”zegt Jon André Løkke, CEO van Nel (NEL, OSE: NEL) die een minderheidsbelang heeft in Everfuel.

Jon André Løkke, CEO, +47 907 44 949
Bjørn Simonsen, VP Market Development & Public Relations, +47 971 79 821