Technology Landlord Jamestown nu ook actief in Rotterdam met een van de grootste gebouwen voor gemengd gebruik in Nederland

(Photo: Business Wire)

AMSTERDAM--()--Amerikaans investerings- en managementbedrijf Jamestown, vooral bekend van projecten als Chelsea Market in New York, heeft vandaag aangekondigd dat het het historische Groot Handelsgebouw van Rotterdam heeft gekocht, de eerste grootformaat acquisitie in Europa.

De historische structuur van 122.000 vierkante meter (ongeveer 1,3 miljoen vierkante voet), gelegen in het hart van Rotterdam naast het Centraal Station en 20 minuten van de luchthaven Schiphol, staat symbool voor de herontwikkeling van de stad na de Tweede Wereldoorlog. Het gebouw wordt nu een symbool van de innovatie-economie. Gebouwd in 1953 om te voldoen aan een acute behoefte aan kantoorruimte, is het Groot Handelsgebouw een van de grootste gebouwen voor gemengd gebruik in Nederland geworden met meer dan 450 bedrijven. Jamestown heeft het gebouw overgenomen van een beleggingsinstrument beheerd door onroerend goed prive, eigen vermogen firma HighBrook Investors voor een aankoopprijs van € 289 miljoen. HighBrook had het actief eerder in juli 2018 verworven voor ongeveer € 169 miljoen via een off-market publiek-private transactie waarbij het oude Nederlandse beursgenoteerde bedrijf (EuroNext: GROHA) betrokken was.

Abigail Levene/Barbara Kruseman, Stampa
+31-20-404-2630