Schlumberger wordt eerste bedrijf in stroomopwaartse E & P-services om zich in te zetten voor een wetenschappelijk onderbouwd doel in emissiereductie

Het doel zal Schlumberger in overeenstemming brengen met de doelstellingen van de Overeenkomst van Parijs om de klimaatverandering te verminderen

PARIJS--()--Schlumberger kondigde vandaag zijn toezegging aan om een wetenschappelijk onderbouwd doel te stellen om de uitstoot van broeikasgassen (BKG) te verminderen. De verbintenis van Schlumberger is voorgelegd aan het Science Based Targets-initiatief (SBTi) en, in overeenstemming met de gedefinieerde criteria, zal Schlumberger zijn reductiedoelstelling tegen 2021 definiëren. Deze verbintenis maakt deel uit van het leiderschap van de onderneming en focus op ecologische en sociale duurzaamheid door middel van haar toonaangevende Global Stewardship-programma.

De op wetenschap gebaseerde doelstellingen in overeenstemming met de nieuwste klimaatwetenschap, moeten voldoen aan de doelstellingen van de Overeenkomst van Parijs, een overeenkomst die in 2016 is ontwikkeld door het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering (UNFCCC) dat tot doel heeft de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. De Overeenkomst van Parijs is gericht op het beperken van de opwarming van de aarde tot ver onder 2 ° C boven pre-industriële niveaus.

Global Stewardship
Lees Rodionov, Vice President of Global Stewardship, Schlumberger Limited