O-RAN Alliantie organiseert eerste wereldwijde plugfest ter bevordering van de acceptatie van open en interoperabele 5G-radiotoegangsnetwerken

• 35 bedrijven en exploitant-leden demonstreerden gezamenlijk 10 scenario’s om recent gepubliceerde O-RAN-specificaties in Azië, Europa en Noord-Amerika te verifiëren en te valideren
  • De goedkeuring van de leveranciers van Radio Access Network van open standaarden en interoperabiliteit wordt naar verwachting een integraal onderdeel van opkomende 5G-netwerken
  • Er is een O-RAN sector Briefing gepland voor Mobile World Congress Barcelona 2020, waar leden van gedachten zullen wisselen over de belangrijke stappen voor het realiseren van O-RAN conforme commerciële oplossingen

BONN, Duitsland--()--De O-RAN Alliantie heeft met succes haar eerste wereldwijde plugfest en test uitgevoerd om de functionaliteit en de multi-vendor interoperabiliteit van netwerkapparatuur aan te tonen die voldoet aan de onlangs gepubliceerde O1, A1 en Open Fronthaul interface-specificaties.

“O-RAN’s eerste wereldwijde plugfest toont de kracht van de gemeenschap om echt open interfacespecificaties te documenteren en te ontwikkelen met het potentieel om nieuwe 5G geavanceerde services te versnellen die multi-operator, multi-vendor zijn en kansen creëren voor het hele ecosysteem,” zei Andre Fuetsch, voorzitter van de O-RAN Alliantie en Chief Technology Officer van AT&T. “Deze live-demonstraties laten nog een stap in de richting van de realisatie van OG RAN-conforme 5G RAN-oplossingen zien die binnenkort onderdeel zouden moeten worden van het productaanbod van zowel reguliere als nicheverkopers.”

O-RAN Alliance PR Contact

Zbynek Dalecky