Saoedi-Arabië verslaat 72 wereldwijde posities in Trading Across Borders World Bank Rapporten

• Het rapport van de World Bank rangschikt Saoedi-Arabië als ‘s werelds top om het gemak van zakendoen te verbeteren
  • Het Saudi Logistics Hub-initiatief om import- en exportlogistiek gemakkelijker en bedrijfsvriendelijker te maken

RIYADH, Saoedi-Arabië--()--Saoedi-Arabië is gerangschikt als ’s werelds top van zakendoen door de World Bank Group’s Doing Business 2020 rapport. Het rapport geeft aan dat Saoedi-Arabië 72 wereldwijde posities heeft ingenomen in "Trading Across Borders", een indicator die de tijd en kosten van het exporteren en importeren van goederen vergelijkt.

Deze verbeteringen zijn het gevolg van een reeks wettelijke hervormingen die zijn geïmplementeerd door Saudi Logistics Hub - een overheidsinitiatief dat is opgezet om de groei in de logistieke sector van Saudi-Arabië te stimuleren. Hervormingen omvatten de vermindering van de inklaring van zeven tot tien dagen tot 24 uur, de verlaging van het handmatige inspectietarief bij de douane van 89 procent tot 48 procent en de vermindering van het aantal documenten dat nodig is om te importeren van 12 naar 2 en om te exporteren van 8 naar 2. Deze kritische hervormingen maken het mogelijk dat Saoedi-Arabië zich positioneert als een van 's werelds meest dynamische logistieke hubs.

Yasser Almisfer
Advisor to Minister and General Supervisor of Corporate Communication and Marketing
Ministry of Transport
Mob: +966547955555