Transphorm’s GaN gebruikt de nieuwste Power Supplies van AES voor grote passagiersvliegtuigen

Internationale leverancier van luchtvaartelektronica overtreft concurrentie met GaN-aangedreven stroomdichtheidstoenames

GOLETA, Californië--()--Transphorm Inc. – de leider in het ontwerp en de productie van de hoogste betrouwbaarheid en eerste JEDEC en AEC-Q101 gekwalificeerde hoogspannings gallium nitride (GaN) power halfgeleiders – heeft vandaag bevestigd dat klant AES Aircraft Elektro / Elektronik System GmbH zijn eerste 650 V GaN-gebaseerde voedingen heeft vrijgegeven. Ten dienste van de luchtvaartindustrie, ondersteunt AES klanten met verschillende producten en diensten, variërend van elektrotechniek tot certificering en testen. De nieuwste Switch Mode Power Supplies van het bedrijf worden momenteel gebruikt door grote CS-25 vliegtuigfabrikanten (bijv. Airbus A318-A321, A330, A340, A380 en Boeing B767, B787 VIP-vliegtuigen) en gebruiken Transphorm’s GaN FET’s om de algehele systeemefficiëntie met meer dan 10 procent te verhogen in vergelijking met concurrerende Silicon-based power supply units (PSU’s).

Heather Ailara
211 Communications