Mary Kay brengt inzet aan wereldwijde emancipatie van vrouwen op een hoger plan bij het United Nations Global Compact Gender Equality Forum

Deborah Gibbins, COO at Mary Kay with Sandeep Khagram, Director General and Dean, Thunderbird School of Global Management, Arizona State University (Photo: Mary Kay Inc.)

DALLAS, VS--()--In hun voortdurende inzet voor emancipatie en ondernemerschap van vrouwen heeft Mary Kay Inc., naast Warner Bros, Qualcomm en meer bedrijven, onlangs de economische, sociale en duurzaamheidsvoordelen besproken van wereldwijde gendergelijkheid tijdens de United Nations Global Compact for Gender Equality, een evenement georganiseerd door Global Compact Network USA (GCNUSA) in Los Angeles, Californië. Het regionale evenement vond plaats op het hoofdkantoor van Metro op One Gateway Plaza en nodigde de aanwezigen uit om de vele manieren te verkennen waarop bedrijven actie kunnen ondernemen wat betreft SDG 5 (United Nations Sustainable Development Goal 5) om gendergelijkheid op de werkplek, op de markt en in de gemeenschap te bevorderen.

Omarmd door het hoger management is de Global Compact een praktisch kader voor de ontwikkeling, implementatie en bekendmaking van duurzaamheidsbeleid en duurzaamheidspraktijken, waardoor deelnemers een breed spectrum van werkstromen, managementtools en middelen krijgen aangeboden die er alle voor zijn bestemd om duurzame bedrijfsmodellen en markten op een hoger plan te helpen brengen. Met meer dan 10.000 bedrijven die deelnemen en andere belanghebbenden uit meer dan 160 landen, samenwerkend via 68 landnetwerken, is het wereldwijd het grootste vrijwillige bedrijveninitiatief op het gebied van duurzaamheid.

SDG 5 verwijst naar het vijfde van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, in 2015 aangenomen door alle lidstaten van de Verenigde Naties als universele oproep tot actie om een einde te maken aan armoede, de planeet te beschermen en te verzekeren dat alle mensen in 2030 in vrede en voorspoed leven. SDG 5 is erop gericht om een einde te maken aan alle discriminatie tegen vrouwen en meisjes, wat niet alleen een basismensenrecht is, maar cruciaal voor een duurzame toekomst. Bewezen is dat emancipatie van vrouwen en meisjes de economische groei en ontwikkeling stimuleert.

"Mary Kay heeft sinds onze oprichting in 1963 met passie gepleit voor de rechten en emancipatie van vrouwen wereldwijd, aldus Deborah Gibbins, Chief Operating Officer van Mary Kay, Inc. "Evenementen zoals de United Nations Global Compact for Gender Equality bevorderen gesprekken tussen bedrijven en gemeenschapsleiders om voorlichting te geven over hoe wij het verschil kunnen maken en belangrijke verandering kunnen bevorderen op weg naar het bereiken van SDG 5".

Gibbins nam deel aan het VN-evenement als onderdeel van een panel dat zich bezighield met bedrijfsleiderschap op het gebied van gendergelijkheid. Naast haar zijn de andere leden van het panel Kim Williams, Executive Vice President en Chief Financial Officer van Warner Bros. Entertainment en Rashmi Char, Vice President of Engineering bij Qualcomm. De gespreksleider van het panel was Holly Smithson, CEO van Athena. Nina Hachigian, plaatsvervangend burgemeester voor internationale zaken van Los Angeles was ook een van de sprekers.

"Gendergelijkheid op de werkplek biedt iedereen werkelijke voordelen", voegde Gibbins hieraan toe. "Ik daag onze collega's in bedrijven uit om een openbare belofte te doen om gendergelijkheid te bereiken door het rekruteren, ontwikkelen en laten doorgroeien van vrouwen en ook door het aanmoedigen van leiderschap van vrouwen overal in hun organisatie. Volgens de UN Women zal het bij de huidige snelheid 140 jaar kosten om op topleiderschapsposities gendergelijkwaardigheid te bereiken. We kunnen en moeten het beter doen. Dit evenement is een belangrijke stap naar het werken met anderen overal binnen de sectoren bedrijf, investering, overheid en academische wereld die even gepassioneerd zijn over het oplossen van dit probleem als wij".

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 56 jaar geleden met drie doelen opgericht: goede kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevers tegen huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. Mary Kay Ash’s oorspronkelijke visie straalt nog steeds - met iedere lipstick weer. Meer informatie is te vinden op MaryKay.com.

Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom