PCI Pharma Services kondigt grote investeringen aan voor uitbreiding van ontwikkelings- en productiecapaciteiten op Tredegar, VK

Verdubbelt de capaciteit van de toonaangevende bedrijven om de bedrijfsgroei te ondersteunen

PHILADELPHIA--()--PCI Pharma Services (PCI), een toonaangevende leverancier van wereldwijde outsourcingoplossingen voor farmaceutische en biofarmaceutica, heeft vandaag aangekondigd dat het is begonnen met de uitbreiding van zijn Tredegar-faciliteit in Wales, VK, om zijn krachtige productie- en ontwikkelingsmogelijkheden voor geneesmiddelen te verbeteren, inclusief zowel klinische als commerciële levering.

De investering behelst een uitbreiding van de bekroonde productie-eenheid van wereldklasse met een orale vaste doseringsvorm die de capaciteit voor granulatie en wervelbeddroging op grote schaal verdubbelt. Het zal ook extra ruimte creëren voor nieuwe krachtige verwerkingsmogelijkheden, extra analytische en een kleinschalig verwerkingsgebied om niet-GMP-verwerking en formulering in een vroeg stadium mogelijk te maken. De nieuwe ruimte wordt naar verwachting eind 2021 voltooid.

Nathan Molinari, WE Communications
nmolinari@we-worldwide.com / 212-551-4860