Visa en MFS Africa brengen digitale betalingen naar meer consumenten en bedrijven in heel Afrika

PORT LOUIS, Mauritius & SAN FRANCISCO--()--Visa (NYSE: V) en de pan-Afrikaanse fintech-leider MFS Africa kondigden vandaag een partnerschap aan dat zal helpen de kloof te dichten tussen het snelgroeiende ecosysteem van mobiel geld in Afrika en de wereld van online digitale betalingen, waardoor het bereik van Visa aanzienlijk wordt vergroot en de mogelijkheid wordt geboden om handel open te stellen voor de regio.

Mobiele geldportefeuilles zijn al gangbaar in heel Afrika, maar zonder een daaraan gekoppeld virtueel of fysiek netwerk, zijn veel internationale online diensten niet beschikbaar voor gebruikers. Om dit probleem op te lossen, zal MFS Africa – de grootste digitale betalingshub van Afrika, die via één API meer dan 180 miljoen mobiele portefeuilles op het continent verbindt – Visa-betalingsreferenties verspreiden over meerdere markten in Afrika. Hiermee kunnen gebruikers van mobiel geld die zijn aangesloten op het MFS Africa-platform, een onmiddellijke virtuele Visa-kaart met een 16-cijferig nummer genereren en deze aan hun mobiele geldaccounts koppelen om te gebruiken voor overmakingen en e-commercetransacties.

Visa Inc.
Caylah Novak