Preklinische gegevens ondersteunen de ontwikkeling van KB-3061 als een potentiƫle precieze medicamenteuze behandeling voor een zeldzame pediatrische epilepsie

PITTSBURGH--()--Knopp Biosciences LLC, een particulier bedrijf voor het ontdekken en ontwikkelen van geneesmiddelen gericht op het leveren van doorbraakbehandelingen voor immunologische en neurologische ziekten met een hoge onvervulde behoefte, presenteerde vandaag gegevens die KB-3061 karakteriseren, het leidende molecuul in het Kv7-ionkanaalplatform van the Company, tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de American Epilepsy Society (AES) 2019 in Baltimore, Maryland.

Knopp bevordert de ontwikkeling van KB-3061 als een mogelijke precieze medicamenteuze behandeling voor de zeldzame, neonatale ziekte KCNQ2 epileptische encefalopathie (KCNQ2-EE), een genetisch gedefinieerde ziekte geassocieerd met epileptische aanvallen die beginnen in de eerste dagen van het leven en met ernstige neurologische ontwikkelingsachterstand. De ziekte wordt veroorzaakt door dominant-negatieve mutaties in het KCNQ2-gen, dat een kaliumkanaal, Kv7.2, produceert dat cruciaal is voor de vroege ontwikkeling van de hersenen.

Media inquiries:
Kate Coyle