Eindresultaten van de NuProtect-studie die de werkzaamheid van Nuwiq® (simoctocog alfa) aantoont bij eerder onbehandelde patiënten (PUP’s) gepresenteerd op ASH 2019

LACHEN, Zwitserland--()--Octapharma heeft vandaag aangekondigd dat de definitieve resultaten van de NuProtect-studie, de grootste prospectieve studie van een enkel factor VIII (FVIII) -product in echte PUP’s met ernstige hemofilie A, werden vandaag gepresenteerd in een mondelinge presentatie op de jaarlijkse bijeenkomst van de American Society of Hematology (ASH) 2019 in Orlando, Florida.

De NuProtect-studie was een prospectieve, multinationale, open-label, niet-gecontroleerde fase III-studie om de immunogeniteit, werkzaamheid en veiligheid te beoordelen van Nuwiq® (simoctocog alfa), een humane cellijn-afgeleide recombinant FVIII, in PUP’s met ernstige hemofilie. Dr. Ri Liesner van Great Ormond Street Hospital for Children, Londen, VK, presenteerde voor het eerst de definitieve gegevens over de immunogeniteit, werkzaamheid en veiligheid van Nuwiq® (simoctocog alfa) in PUP’s gevolgd gedurende maximaal 100 dagen van blootstelling.

Octapharma AG:
Octapharma AG International Business Unit – Haematology