c-LEcta viert zijn 15e verjaardag en is optimistisch voor de toekomst

• Ontwikkeld van een universitaire spin-off tot een middelgroot bedrijf met gerenommeerde klanten van over de hele wereld
  • Orderintake in 2019 twee keer zo hoog als in 2018 en nu is de dubbelcijferige miljoen-euro bereikt
  • De omzet is in de afgelopen vijf jaar verdrievoudigd, het aantal klanten is meer dan verdubbeld
  • Verdere investeringen in onderzoek, ontwikkeling en personeelsuitbreiding zijn gepland om de groei vooruit te helpen

LEIPZIG, Duitsland--()--c-LEcta, een wereldwijd biotechnologisch bedrijf met technologisch leiderschap in enzymtechnologie en bioprocesontwikkeling voor gereguleerde markten zoals de voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie, kijkt terug op 15 jaar succesvolle bedrijfsgeschiedenis. In het fiscale jaar 2019 hebben vooral de producten die het bedrijf zelf heeft ontwikkeld bijgedragen aan deze positieve bedrijfsontwikkeling. Vooral het product van c-LEcta voor de productie van een plantaardige zoetstof met een suikerachtige smaak en DENARASE® hebben beter gepresteerd dan verwacht. Als gevolg hiervan heeft het bedrijf de verkoop in de afgelopen vijf jaar verdrievoudigd. c LEcta investeert actief in de uitbreiding van haar bedrijfsstructuren en met name in de uitbreiding van haar productpijplijn om haar groei vooruit te helpen en met succes het toekomstige marktpotentieel te benutten.

cometis AG
Maximilian Franz