Autodoc GmbH past zijn opslagcapaciteit aan een sterke bedrijfsgroei aan

The Autodoc warehouse in Szczecin, Poland, will provide around 27,000 m² of storage space from spring 2020. (Photo: Business Wire)

BERLIN--()--Autodoc, de benchmark in online retail voor auto-onderdelen in Europa, breidt zijn logistieke locaties in Szczecin en Berlijn uit. Met een bovengemiddelde groei in de afgelopen jaren zijn de eisen die aan logistiek worden gesteld steeds groter geworden. In 2018 werden in totaal ongeveer vijf miljoen bestellingen verwerkt en afgeleverd in de twee Autodoc-magazijnen in Berlijn en Szczecin. In het lopende jaar werd de orderwaarde van 6 miljoen al medio november overschreden. Om ook in de toekomst in heel Europa aan de vraag te voldoen, heeft Autodoc extra magazijnruimte gehuurd in Szczecin en op de hoofdlocatie in Berlijn.

Uitbreiding van logistieke capaciteiten is een belangrijke groeifactor

Autodoc zag zichzelf vanaf het begin als een Europees bedrijf en ontdekte al vroeg het potentieel voor opschaling dat beschikbaar was voor online retailers op Europees niveau. Vandaag is Autodoc actief in 26 Europese landen. Het aanbieden van extra logistieke capaciteit is een essentiële factor voor verdere expansie in heel Europa. Vorig jaar werden de bestaande panden tot het uiterste gedreven om aan de groeiende vraag in heel Europa te voldoen. Autodoc heeft daarom besloten haar opslagcapaciteit in Berlijn en Szczecin uit te breiden om de voortdurende groei van Autodoc te verzekeren.

Thomas Casper
Head of Press and Public Relations & Communication