Australian Defence Force kiest GA-ASI’s MQ-9B voor Project Air 7003

The Australian Government selected GA-ASI’s MQ-9B SkyGuardian® variant to provide the Armed RPAS for the Australian Defence Force under Project Air 7003. (Photo: Business Wire)

SAN DIEGO--()--General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), ‘s werelds grootste fabrikant van op afstand bestuurde vliegtuigsystemen (RPAS), is geadviseerd dat de Australische regering de MQ-9B SkyGuardian®-variant van GA-ASI heeft geselecteerd om de gewapende RPAS voor de Australische defensiemacht (ADF) te leveren onder Project Air 7003. Dit naar aanleiding van de aankondiging van de regering in november 2018 dat GA-ASI de Armed RPAS aan de ADF zou leveren. De ADF verwacht begin 2020 de eerste levering te ontvangen.

“We hebben nauw samengewerkt met de ADF om de juiste RPAS te bepalen en om aan hun behoeften te voldoen”, zegt Linden Blue, CEO, GA-ASI. “MQ-9B biedt de ondersteuning voor alle weersomstandigheden, multi-missie en interoperabiliteit die de ADF vereist. We kijken ernaar uit om nauw samen te werken met onze Australische industriepartners om een ​​zeer capabele RPAS aan de ADF te bieden en tegelijkertijd hightech banen in Australië te creëren.”

Steven Henden
General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
ASI-MediaRelations@ga-asi.com

Steven Henden
General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
ASI-MediaRelations@ga-asi.com