PPSS Group lanceert nieuwe generatie kogelvrije vesten met voorheen ondenkbare niveaus van bescherming

PPSS Group using carbon fibre composites technology for their latest development (Photo: Business Wire)

WETHERBY, Engeland--()--De volgende generatie hoogwaardige kogelvrije vesten van PPSS Group brengt persoonlijke bescherming naar een volledig nieuw niveau.

De kogelvrije kleding wordt grondig getest in de praktijk vanaf maandag 6 januari 2020.

Een demonstratie van de kogelvrije vesten is hier te bekijken.

Dit nieuwe kogelvrije vest is gemaakt van Auxilam ™, een uniek koolstofvezel composietmateriaal, en beschermt de drager tegen zelfs de meest wrede en brute soorten scherpe wapens en schachten die je maar kunt bedenken.

Gebruikmakend van een combinatie van de ongelooflijke sterkte van koolstofvezel, de auxetische eigenschappen van Auxilam ™ -technologie en enkele extra ‘topgeheime’ activa afgeleid van de speciaal ontwikkelde composietstructuur, biedt deze volgende generatie kogelvrije vesten een werkelijk uitstekende balans tussen gewicht, bescherming, prestaties en duurzaamheid.

Media Contact:
Ryan Vickers – Chief Development Officer (CDO)
E: info@ppss-group.com
T: +44 (0) 845 5193953

Media Contact:
Ryan Vickers – Chief Development Officer (CDO)
E: info@ppss-group.com
T: +44 (0) 845 5193953