Wereldwijd onderzoek toont AI aan om het technologielandschap van 2020 vorm te geven, maar onbedoelde gevolgen brengen grote risico’s met zich mee

ISACA viert 50-jarig jubileum door meer dan 5.000 technische professionals te onderzoeken in het volgende decennium van technologie

As ISACA celebrates its 50th anniversary, it is the ideal time to look to the future of technology and how technology-driven innovation will shape the new decade. ISACA surveyed more than 5,000 business technology professionals this year to gather their perspective on how the tech landscape of the new decade--the 2020s--will affect both the enterprise landscape and society more generally. (Graphic: Business Wire)

SCHAUMBURG, Ill.--()--De nieuwe relatie tussen kunstmatige intelligentie, automatisering en mensen zal naar verwachting veelbelovende kansen creëren voor het technisch personeel en tegelijkertijd ontnuchterende zorgen voor het grote publiek presenteren, volgens nieuw ISACA-onderzoek dat het technologielandschap opmaakt van de 2020s.

ISACA’s volgende decennium van technologie: het 2020-onderzoek van meer dan 5.000 professionals op het gebied van bedrijfstechnologie wordt voorgesteld tijdens het 50-jarig jubileumjaar van ISACA, terwijl de wereldwijde professionele vereniging haar inzet blijft ondersteunen om haar leden te helpen de toekomst van technologie te navigeren. Uit het onderzoek blijkt dat de respondenten aanzienlijk optimistischer zijn over de invloed van technologische vooruitgang in het nieuwe decennium op hun carrière (59%) dan op de impact ervan op de samenleving als geheel (40%).

Emily Van Camp,  evcamp@isaca.org, +1.847.385.7223

Emily Van Camp,  evcamp@isaca.org, +1.847.385.7223