Velodyne Lidar ondersteunt de volgende generatie AV-ontwikkelaars in Formula Student Competitions

Velodyne deelname aan student engineering uitdagingen brengt ultramoderne Lidar-technologie en vaardigheden voor toekomstige ingenieurs

During the 2019 Formula Student, Velodyne Lidar, Inc. contributed sensors to 20 university teams across Europe. (Photo: Velodyne Lidar)

SAN JOSE, Californië--()--Tijdens de Formula Student van 2019, Europa’s meest gevestigde wedstrijd voor educatieve techniek, heeft Velodyne Lidar, Inc. sensoren bijgedragen aan 20 universitaire teams in heel Europa. De studenten gebruikten Velodyne lidar-technologie bij het aandrijven van de autonome voertuigen (AV) die ze bouwden en in competities in heel Europa plaatsten.

Studententeams selecteerden Velodyne Puck ™, Puck Hi-Res ™ en Ultra Puck ™ -sensoren in hun AV-ontwikkeling. Onder de Formula Student-evenementen waar teams met Velodyne-lidar deelnamen waren het Silverstone-circuit in Northampton, Verenigd Koninkrijk, het Fiorano-circuit in Maranello, Italië en het Formule 1-circuit nabij Hockenheim, Duitsland. Dit jaar namen 19 teams in Hockenheim deel aan de uitdaging zonder bestuurder. Het AMZ Racing Team van ETH Zürich domineerde het Hockenheim-evenement en won de competitie zonder bestuurder, aangedreven door Velodyne-sensoren.

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com