TIP and PEMA join forces as PEMA is now part of the TIP Group

Transactie versterkt positie in de transport- en logistieke sector

AMSTERDAM--()--TIP Trailer Services, een portefeuillebedrijf van I Squared Capital en een van de toonaangevende leveranciers van trailerlease, verhuur, onderhoud en reparatie in heel Europa en Canada, maakt vandaag bekend dat het de overname van PEMA GmbH, een commerciele onderneming, heeft afgerond. Het gaat om operationele lease- en verhuurbedrijven van voertuigen die diensten aanbieden in België, Tsjechië, Denemarken, Duitsland, Polen, Zweden en Zwitserland. Dit volgt op de aankondiging van 26 juli 2019 over de ondertekening van de overeenkomst met de aandeelhouder van PEMA voor de overname.

“Deze mijlpaal verstevigt de sterke punten van TIP en PEMA op het gebied van transport en logistiek en positioneert onze gezamenlijke bedrijven voor diversificatie en groei op lange termijn in overeenstemming met onze strategie”, aldus Bob Fast, President en CEO van TIP Trailer Services. “Het gecombineerde bedrijf zal onze versterkte geografische voetafdruk benutten, ons een robuustere aanwezigheid in Duitsland geven, PEMA’s trucklease- en verhuuractiviteiten aansturen, het Europese werkplaatsnetwerk van TIP voor alle klanten uitbreiden en ons dienstenaanbod en netwerk voor klantdekking verbreden. Dit komt zowel werknemers, klanten, partners als aandeelhouders ten goede. ”

Contacts TIP Europe
Marc Aandeweg