Octapharma kondigt de presentatie aan van de eindresultaten van de NuProtect-studie van Nuwiq® (simoctocog alfa) bij eerder onbehandelde patiënten (PUP’s) op ASH 2019

LACHEN, Zwitserland--()--Octapharma heeft aangekondigd dat de eindresultaten van de NuProtect studie zullen worden gepresenteerd door Dr. Ri Liesner (Great Ormond Street Hospital for Children, Londen, UK) als een mondelinge presentatie op de 61ste jaarlijkse bijeenkomst van de American Society of Hematology (ASH) 2019 in Orlando, Florida.

Dr. Liesner merkte op: “Ik ben verheugd de NuProtect-onderzoeksgroep te vertegenwoordigen om deze gegevens te delen. De gegevens moeten helpen om de klinische besluitvorming te informeren en waardevol bewijs leveren om clinici en patiënten te verzekeren dat Nuwiq® een effectieve behandelingsoptie voor PUP’s is”

De NuProtect-studie is de grootste prospectieve studie van een enkel FVIII-concentraat in echte PUP’s met hemofilie A. De studie beoordeelde de immunogeniteit, werkzaamheid en veiligheid van de menselijke cellijn afgeleide recombinante FVIII Nuwiq® (simoctocog alfa) in 108 PUP’s. Eindresultaten over de immunogeniteit, werkzaamheid en veiligheid van Nuwiq® zullen voor het eerst worden gedeeld tijdens een mondelinge presentatie op maandag 9 december.

Octapharma AG International Business Unit – Haematology

Olaf Walter