MSCI voltooit de succesvolle implementatie van de laatste fase van de 20% gedeeltelijke opname van China A-aandelen in MSCI-indexen

LONDEN--()--MSCI Inc. (NYSE: MSCI), een toonaangevende leverancier van op onderzoek gebaseerde indexen en analyses, is vandaag verheugd aan te kondigen dat de derde en laatste fase van de 20% gedeeltelijke opname van China A-aandelen in de MSCI Indexen met succes is voltooid, inclusief in de MSCI Emerging Markets Index.

Vanaf het sluiten van de markten op 26 november 2019 zullen de MSCI-indexen 472 China A-aandelen bevatten, bestaande uit 244 large cap en 228 mid cap-effecten. Het gewicht van de Chinese A-aandelen in de MSCI ACWI- en MSCI Emerging Markets-indexen zal respectievelijk 0,5% en 4% bereiken. De MSCI China Index, die China A-aandelen en offshore beursgenoteerde aandelen omvat, zal 710 effecten vertegenwoordigen die respectievelijk 4% en 34% van de MSCI ACWI- en MSCI Emerging Markets-indexen vertegenwoordigen.

Media Inquiries
PR@msci.com
Sam Wang +1 212 804 5244
Melanie Blanco +1 212 981 1049