Interactieve makelaars bieden fractionele aandelenhandel aan

Broker verbreedt de toegang tot duurdere aandelen en vergemakkelijkt de diversificatie van de portefeuille

GREENWICH, Conn.--()--Interactive Brokers Group, Inc. (Nasdaq: IBKR) heeft vandaag aangekondigd dat het beleggers de mogelijkheid biedt om fractionele aandelen van bijna elk Amerikaans aandeel te kopen en verkopen. Fractionele aandelen zijn aandelen die minder dan één volledig aandeel bedragen.

“Fractionele aandelen kunnen gunstig zijn voor veel beleggers en zorgen voor flexibiliteit”, zegt Milan Galik, CEO van Interactive Brokers. “Stel dat u bijvoorbeeld voor slechts $ 500 aan dure aandelen wilt kopen, of wilt diversifiëren over meer beleggingen. Dat is nu mogelijk met fractionele aandelenhandel.”

Samen met de functie voor fractionele aandelen, heeft Interactive Brokers recent aandelenorders in contanten gecreëerd, waarmee klanten orders met een specifiek dollarbedrag kunnen plaatsen in plaats van het aantal aandelen op te geven. Voor een rekening die handelt in fracties, geldt dat fractionele aandelen automatisch worden gekocht of verkocht als het dollarbedrag niet exact overeenkomt met een geheel aantal aandelen.

For Interactive Brokers Group, Inc.
Investors: Nancy Stuebe 203-618-4070
or Media: Kalen Holliday 203-913-1369 media@interactivebrokers.com

For Interactive Brokers Group, Inc.
Investors: Nancy Stuebe 203-618-4070
or Media: Kalen Holliday 203-913-1369 media@interactivebrokers.com