Arabische centra voltooit met succes een herfinanciering van USD 1,9 miljard, inclusief een 4 keer overschreven USD 500 miljoen Sukuk

RIYADH, Saoedi-Arabië--()--Arabian Centers Company (hierna: “ACC” of “het bedrijf”), de toonaangevende eigenaar, ontwikkelaar en exploitant van lifestyle-winkelcentra in Saoedi-Arabië, heeft vandaag aangekondigd het aanbod en de prijs van zijn Sukuk-uitgifte van USD 500 miljoen, onderdeel van een succesvol herfinancieringspakket van USD 1,9 miljard dat zowel de Sukuk als de nieuwe bankschuld omvat, met afwikkeling van de Sukuk op 26 november 2019.

De vastrentende Sukuk in Amerikaanse dollar met een looptijd van 5 jaar heeft een couponrente van 5,375%. Het probleem werd 4 keer overschreven, waarbij niet-GCC internationale investeerders 84% ​​van de totale transactietoewijzing voor hun rekening namen en vergezeld gaat van een inaugurele Issuer Rating van BB + van Fitch Rating Agency en Ba1 van Moody’s. De kracht en diepgang van het boek demonstreerde de sterke honger van wereldwijde investeerders naar blootstelling aan Saoedi-Arabië en het lifestyle-aanbod van Arabische centra. Deze transactie vertegenwoordigt een mijlpaal kapitaalverhoging voor de particuliere sector in Saoedi-Arabië, waardoor Arabische centra toegang krijgen tot wereldwijde schuldkapitaalmarkten en gunstiger kredietvoorwaarden, die de kapitaalstructuur optimaliseren in overeenstemming met zijn sterke financiële positie. Voor internationale investeerders was het een aantrekkelijke optie om blootstelling te krijgen aan de Saoedische consumenten- en retailvastgoedsector op het moment van dynamische verschuivingen in consumentenvoorkeuren.

Investor Relations Department
Rayan Al Karawi, +966118252080