Tradeweb lanceert portefeuillehandel voor Europese kredietobligaties

Eerste handelsplatform om gelijktijdige uitvoering van meerdere obligaties in één pakket met één tegenpartij mogelijk te maken

LONDEN--()--Tradeweb Markets Inc. (Nasdaq: TW), een toonaangevende wereldwijde operator van elektronische markten voor tarieven, krediet, aandelen en geldmarkten, kondigde vandaag de lancering aan van portefeuilletransacties voor Europese kredietobligaties, slechts tien maanden nadat met succes de functionaliteit voor Amerikaanse kredietobligaties geïntroduceerd werd. Tot nu toe heeft Tradeweb gezien de activiteit meer dan $ 29 miljard * in de portefeuille, met enkele transacties tot een nominale waarde van $ 1 miljard. Momenteel faciliteert Tradeweb portefeuilletransacties voor Europese, Amerikaanse Investment Grade, Amerikaanse High Yield en obligaties van opkomende markten.

“Onze portfolio-handelsfunctionaliteit toont het unieke vermogen van Tradeweb om innovatieve technologie te verbinden met diepe liquiditeitspools om meer efficiëntie voor onze klanten te creëren,” zei Enrico Bruni, hoofd van Europa en Asia Business bij Tradeweb. “Als eerste elektronische marktplaats die portefeuilletransacties voor Amerikaanse kredietobligaties aanbiedt, zijn we verheugd deze oplossing te hebben uitgebreid naar ons Europese kredietplatform.”

Susan Bennett
Susan.Bennett@tradeweb.com