LivaNova herstructureert haar hartkleppenbedrijfslijn en beëindigt het caisson-transkatheter-mitralisklepvervangings programma

LONDEN--()--LivaNova PLC (NASDAQ: LIVN), een toonaangevend bedrijf op het gebied van medische technologie en innovatie, heeft vandaag aangekondigd dat het zijn Caisson Transcatheter Mitral Valve Replacement (TMVR) -programma beëindigt, en zal een herstructurering van zijn hartklep activiteiten uitvoeren om de winstgevendheid te verbeteren en de bedrijfscontinuïteit te waarborgen.

“Het is tijd om de voortdurende dalingen aan te pakken die we hebben ervaren in onze activiteiten op het gebied van hartkleppen. We zullen ons netwerk voor de productie van hartkleppen herstructureren en vereenvoudigen, waardoor operationele overlappingen tussen faciliteiten worden geëlimineerd en we in staat worden gesteld om aan nieuwe wettelijke vereisten te voldoen, ”zei Damien McDonald, Chief Executive Officer van LivaNova. “Toen we deze veranderingen samen met die in de structurele hartmarkt evalueerden, besloten we dat het niet langer levensvatbaar was om te blijven investeren in ons TMVR-programma. Als gevolg hiervan zullen we onze Caisson TMVR-activiteiten sluiten.”

LivaNova PLC Investor Relations and Media
Melissa Farina, +1 (281) 228-7262