Biolog-id haalt 30 miljoen euro op uit fondsen die beheerd worden door Xerys

PARIJS--()--Biolog-id, een wereldleider in de traceerbaarheid en het beheer van gevoelige gezondheidsproducten (rode bloedcellen, plasma, bloedplaatjes en chemotherapiepreparaten), kondigt een campagne aan om 30 miljoen euro op te halen bij Xerys Fondsen.

Met deze campagne wil Biolog-id in 2023 een omzet van meer dan € 200 miljoen behalen en toetreden tot de clan van Franse eenhoorns – niet-beursgenoteerde bedrijven die meer dan een miljard dollar waard zijn.

“We vertrouwen op een hyper-groeistrategie, kondigde de voorzitter en oprichter van Biolog-id Jean-Claude Mongrenier aan. Met de ingezamelde middelen kunnen we de internationale ontwikkeling van het bedrijf versnellen via zijn belangrijkste dochterondernemingen – Noord-Amerika, het Midden-Oosten en Azië – en de reikwijdte van de actie uitbreiden naar andere regio’s, in het bijzonder China. Het marktpotentieel dat Biolog-id hoopt te benutten, wordt momenteel door experts gewaardeerd op bijna 4 miljard dollar. Het zou aanzienlijk moeten toenemen vanwege de sterke vraag van opkomende landen en de vergrijzing en groei van de bevolking. Dit extra kapitaal zou ons in staat moeten stellen om nog meer waarde te bieden aan onze klanten, zowel in Frankrijk als in het buitenland, door onze oplossing aan zoveel mogelijk zorginstellingen aan te bieden. ”

Biolog-id
Noémie Mourot – no.mourot@gmail.com / +44 758 616 0981