C-Band Alliance reageert op aankondiging door voorzitter van de Federal Communications Commission met betrekking tot de C-Band Spectrum-procedure

WASHINGTON--()--De C-Band Alliance (“CBA”), bestaande uit de toonaangevende wereldwijde satellietoperators Intelsat (NYSE: I), SES (Euronext Parijs: SESG) en Telesat, reageerde vandaag op een aankondiging van de Voorzitter van de Federal Communications Commission (“FCC”) dat hij voornemens is een openbare veiling na te streven om het satellietspectrum te wissen dat momenteel in licentie is gegeven aan de leden van de C-Band Alliance.

In een verklaring zei de MKBA: ‘De indicatie van de FCC-voorzitter dat hij van plan is een openbare veiling van C-bandspectrum na te streven, wijkt aanzienlijk af van het marktgebaseerde voorstel van de MKBA. De aankondiging gaat niet in op de kritische betrokkenheid van de gevestigde satellietexploitanten bij het uitvoeren van de complexe taak van het opnieuw configureren en transformeren van hun netwerken. De aankondiging heeft evenmin betrekking op de fundamentele wijziging van de rechten die worden geboden door de bestaande FCC-vergunningen die in het bezit zijn van de leden van de MKBA, die vereist zouden zijn in het kader van een openbare veiling.

Markus Payer
+1 202 450 0004 (m)