AB InBev PureDraught ™ vaatjessysteem wint World Beverage Innovation Award

PureDraught™ keeps beer fresher up to four times longer than a traditional steel keg and reduces the carbon footprint of shipping beer -- all while offering more versatility and variety for bar and restaurant owners. (Photo: Business Wire)

LEUVEN, België--()--AB InBev en zijn Global Innovation and Technology Center (GITEC) hebben aangekondigd dat PureDraught ™, een revolutionair eenrichtingssysteem voor polymeervaten, een World Beverage Innovation Award heeft gewonnen voor ‘Best Manufacturing / Processing Innovation’. De onderscheiding werd uitgereikt op de BrauBeviale 2019 handelsbeurs in Neurenberg, Duitsland.

PureDraught ™ houdt bier tot vier keer langer vers dan een traditioneel stalen vat en vermindert de CO2-voetafdruk van het verschepen van bier – en biedt tegelijkertijd meer veelzijdigheid en variatie voor bar- en restauranthouders.

Met behulp van een speciaal gevormd, dubbelwandig, fles-in-fles polymeervat, laat PureDraught toe dat lucht of gas in de buitenste fles wordt gevoerd, die zijn vorm behoudt en het bier uit de binnenfles duwt. Deze innovatie voorkomt dat lucht of gas het bier raakt, waardoor het bier 30 dagen vers blijft nadat het is getapt in plaats van slechts een week.

Shawn Malayter
Greenhouse Partners