De Estée Lauder-bedrijven nemen Dr. Jart + over

De Estée Lauder-bedrijven zullen Have & Be Co. Ltd. uit Korea kopen, het bedrijf achter Dr. Jart + en Do The Right Thing.

NEW YORK--()--De Estée Lauder Companies Inc. (NYSE: EL) heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft getekend om de aandelen te verwerven die het nog niet in handen heeft in Have & Be Co. Ltd., gevestigd in Seoul, wereldwijd huidverzorgingsbedrijf achter Dr. Jart + en het verzorgingsmerk voor mannen Do The Right Thing. De overname zal naar verwachting in december 2019 worden afgerond en volgt op de minderheidsinvestering van de onderneming in 2015 in Have & Be Co. Ltd., die tot stand is gekomen ingevolge een destijds gesloten overeenkomst. Als een van de snelst groeiende huidverzorgingsmerken wereldwijd, wordt van Dr. Jart + verwacht dat het de leidende positie van de Estée Lauder-bedrijven in huidverzorging verder zal versterken en vooral zal helpen het consumentenbereik te vergroten van het bedrijf in Azië / Pacific, Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en de reisdetailhandel. Dit is de eerste acquisitie van een in Azië gevestigd schoonheidsmerk .

Media Relations:
Jill Marvin