IDEMIA lanceert de allereerste Metalen kaart in België, met Nagelmackers Bank

(Photo: Business Wire)

COURBEVOIE, Frankrijk--()--IDEMIA levert de allereerste metalen betaalkaart in België, die half november werd gelanceerd voor de Elite- en Prestige-klanten van Nagelmackers Bank. Met deze nieuwe betaalkaart wil Nagelmackers haar Elite- en Prestige-klanten een uitstekende gratis service bieden.

De markt voor metalen kaarten is een bloeiende markt en wordt steeds populairder bij rijke klanten. Volgens een recente wereldwijde opiniepeiling1 zijn metalen kaarten de favoriete kaart voor 75% van de rijke consumenten wereldwijd. Deze eerste lancering van metalen kaarten op de Belgische markt zal nu de groei van metalen kaarten in Europa stimuleren.

Is het omdat de metalen kaart zwaarder is dan andere bankkaarten? Of vanwege het onderscheidende geluid wanneer het op een tafel wordt gelegd? Wat de reden ook is, steeds meer banken gebruiken premium metalen kaarten om hoogwaardige diensten als onderscheidend kenmerk op de markt te brengen.

Hanna Sebbah - Havas Paris - Idemia@havas.com

Hanna Sebbah - Havas Paris - Idemia@havas.com