Estée Lauder-bedrijven wordt eerste prestigieuze beautybedrijf dat een virtual power purchase agreement voor nieuwe energie uitvoert

NEW YORK--()--De Estée Lauder Companies Inc. (NYSE: EL) heeft een virtual power purchase agreement (VPPA) getekend voor het Ponderosa windpark in Beaver County, Oklahoma, waarmee hernieuwbare energie aan het elektriciteitsnet wordt toegevoegd. Deze overeenkomst maakt The Estée Lauder Companies Inc. het eerste prestigieuze schoonheidsbedrijf dat een VPPA1 uitvoert en de voetafdruk van duurzame elektriciteit in de VS en Canada versterkt.

De VPPA is het grootste contract voor duurzame energie ter wereld. Het Ponderosa-windpark zal meer dan de helft van de wereldwijde elektriciteitsvoetafdruk van het bedrijf dekken met technologieën voor nieuwe energie, waardoor het bedrijf de doelstelling heeft gehaald om te voldoen aan zijn wereldwijde verplichting voor CO2-uitstoot zonder CO2 RE100 van 2020. Het bedrijf kondigde aan dat het zou voortbouwen op deze bestaande verplichting van Net Zero en tegen eind 2020 een wetenschappelijk onderbouwd doel zou stellen voor Scopes 1, 2 en 3. Door middel van de oplossingen voor duurzame energie van het bedrijf in zijn portfolio heeft het bedrijf 100% hernieuwbare elektriciteit bereikt (RE100) in de Verenigde Staten en Canada voor op schema.

Media: Bari Seiden-Young
bseiden@estee.com