INNIO tekent overeenkomst met EGAT om geavanceerde microgrid-oplossingen in Thailand te ontwikkelen

• Overeenkomst omvat de ontwikkeling van een microgrid-demonstratie in het nulemissie-energiecentrum van EGAT in Bang Krui, Nonthaburi, Thailand
  • Microgrid-demonstratie zal een waterstofsysteem bevatten van zonne- en windenergie
  • Het doel van het project is om een INNIO Jenbacher-gasmotor te installeren die werkt op 100% schone brandstoffen

From left to right: Tawatchai Sumranwanich (EGAT, Generation and Transmission System Planning Division), Patana Sangsriroujana (EGAT, Deputy Governor Strategy), Carlos Lange (INNIO, President & CEO) and Anand Anton (INNIO, General Manager Sales and Services APAC). Copyright: EGAT

JENBACH, Oostenrijk--()--INNIO heeft vandaag aangekondigd dat het een memorandum van overeenstemming (MOU) heeft ondertekend met de Thailand Electriciteitsgenererende autoriteit (EGAT) ter ondersteuning van de ontwikkeling van een microgrid-demonstratie in het door EGAT voorgestelde energie-excellentiecentrum voor nulemissies in Thailand. EGAT is van plan een Jenbacher-gasmotor van INNIO te installeren die op 100% schone gassen zoals biogas en groene waterstof werkt en de groene microgrid-demonstratie ondersteunt. De MOU-ceremonie werd gehouden in het EGAT-leercentrum in Bangkok.

Susanne Reichelt
INNIO