GE behaalt recordtransmissie van vermogen op een Super Energy Highway in India

• Met de voltooiing van Pole 3 van het Champa-Kurukshetra ultra-high-voltage direct current (UHVDC), zendt deze DC-link nu meer elektriciteit uit dan enige andere DC-link in India
  • De UHVDC-transmissielijn van ± 800 kilovolt (kV) is een cruciaal onderdeel van het elektriciteit-voor-iedereen-initiatief van de Indiase overheid en levert betrouwbare elektriciteit voor 46 procent van de bevolking.
  • Na voltooiing zal de verbinding van 1,305 km een capaciteit hebben van 6000 megawatt (MW) elektriciteit bij ± 800kV, waardoor het een van de grootste generatie-naar-consumptie transmissiesystemen ter wereld is

Inside the Valve Hall of the Champa-Kurukshetra HVDC Converter Station, image courtesy of GE (Photo: Business Wire)

NIEUW DELHI & PARIS--()--GE’s Grid Solutions-bedrijf (NYSE: GE) heeft vandaag een nieuwe mijlpaal aangekondigd in zijn Champa-Kurukshetra ultrahoogspanningsgelijkstroomproject (UHVDC) in India met de 1,305 km lange verbinding nu van het overbrengen van 4.500 MW elektriciteit. Dit volgt op de recente succesvolle bekrachtiging van de derde van vier polen gepland voor de ± 800kV UHVDC transmissielijn.

For media queries, please contact:
Anshul Madaan
Communications Leader
GE Grid Solutions – South Asia
anshul.madaan@ge.com

Allison J. Cohen
GE Renewable Energy, Grid Solutions business
External Communications Manager
+972-(0)54-7299742
allison.j.cohen@ge.com

For media queries, please contact:
Anshul Madaan