Clovis Oncologie kondigt vergoeding aan voor Rubraca® (rucaparib) tabletten voor vrouwen met recidiverende eierstokkanker in Italië

• Rubraca® (rucaparib) biedt een nieuwe optie voor een onderhoudsbehandeling als monotherapie voor vrouwen die in aanmerking komen met recidiverende, platinagevoelige eierstokkanker, die ofwel een BRCA1 / 2-mutatie hebben of BRCA wild-type zijn.

•Rucaparib zorgde voor een statistisch significante verbetering van de progressievrije overleving (PFS) versus placebo bij alle onderzochte eierstokkanker patiënten.

• Sommige patiënten met een resterende ziekte bij binnenkomst van het ARIEL3-onderzoek die werden behandeld met rucaparib vertoonden een verdere afname van de tumorlast, inclusief volledige responsen.

• De meest voorkomende graad ≥3 bijwerking was bloedarmoede; de enige ernstige bijwerking die bij> 2 procent van de patiënten voorkwam, was bloedarmoede.

• Rucaparib wordt nu vergoed in verschillende landen in Europa en in 2020 volgen nog meer landen.

BOULDER, Colo.--()--Clovis Oncology, Inc. (NASDAQ: CLVS) heeft vandaag aangekondigd dat het Italiaanse Geneesmiddelenbureau (AIFA) rucaparib heeft goedgekeurd en wordt vergoed in Italië. Rucaparib is binnenkort beschikbaar als optie voor een onderhoudsbehandeling als monotherapie voor volwassenen met recidiverende, platinagevoelige hoogwaardige epitheel ovarium, eileider of primaire peritoneale kanker die heeft gereageerd op chemotherapie op basis van platina.

Clovis investor contacts:
Anna Sussman, +1 303.625.5022
asussman@clovisoncology.com
Breanna Burkart, +1 303.625.5023
bburkart@clovisoncology.com

Clovis media contacts:
U.S.
Lisa Guiterman, +1 301.217.9353
clovismedia@sambrown.com

EU
Jake Davis, +44 (0) 203.946.3538
Jake.Davis@publicisresolute.com