Modern Governance 8.0: Nieuw rapport van Stanford’s Rock Center en Diligent Institute onthult dat bedrijfsdirecteuren minder centraal staan bij aandeelhouders en succes wordt niet langer alleen bepaald door het rendement van aandeelhouders

Onderzoek toont aan dat zevenenzeventig procent van de bedrijfsdirecteuren van mening is dat aandeelhoudersbelangen en belangen van werknemers, lokale gemeenschappen en het grote publiek van vergelijkbare betekenis zijn

NEW YORK--()--Diligent Institute en het Rock Center for Corporate Governance van de Stanford Universiteit hebben vandaag in een nieuw rapport vastgesteld dat bestuursleden rekening houden met de behoeften van aandeelhouders en stakeholders bij het nemen van strategische beslissingen – een stakeholderbeweging versterken die modern bestuur omarmt . Het rapport ‘Stakeholders nemen de aandacht: directeursvisies op prioriteiten en de samenleving’, bevat reacties en interviews met bijna 200 directeuren van publieke en private bedrijven wereldwijd. Volgens de enquête vindt een grote meerderheid van de bedrijfsdirecteuren (89%) het belangrijk of zeer belangrijk voor hun bedrijf om de belangen van niet-aandeelhouders, zoals werknemers, lokale gemeenschappen en het grote publiek, in overweging te nemen. om bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Diligent Corporation
Greg Nyhan, 646-215-6884