FIND werkt samen met SpeeDx en QuantuMDx

Onderzoek naar de haalbaarheid van snelle, goedkope ontwikkeling van STI-diagnostiek.

SpeeDx and QuantuMDx collaborate to assess the feasibility of developing low-cost point of care (POC) tests for common sexually transmitted infections (STIs). (Photo: Business Wire)

SYDNEY--()--SpeeDx Pty. Ltd. en QuantuMDx Group Ltd. hebben vandaag een samenwerking aangekondigd met de Foundation for Innovative New Diagnostics (FIND). De wereldwijde non-profit organisatie stimuleert de ontwikkeling en levering van diagnostiek om belangrijke ziekten te bestrijden die de armste bevolkingsgroepen in de wereld treffen. Het samenwerkingsproject zal adviseren over de haalbaarheid van het ontwikkelen van low-cost point of care (POC) -tests voor veel voorkomende seksueel overdraagbare aandoeningen (soa’s). SpeeDx zal hun eigen PlexPCR®-technologie gebruiken om multiplex-tests te ontwikkelen voor veel voorkomende soa’s, waaronder gonorroe en Mycoplasma genitalium (Mgen), die op het QuantuMDx Q-POCTM POC-apparaat worden uitgevoerd.

SpeeDx
Europe, Australia, New Zealand