Panasonic en Institute of Microchemical Technology Co., Ltd. ontwikkelen gezamenlijk massaproductie technologie voor microfluïde apparaten door glasafgietsel, een primeur in de industrie

OSAKA, Japan & KAWASAKI, Japan--()--Panasonic Corporation (Panasonic) en Institute of Microchemical Technology Co., Ltd. (IMT) ontwikkelden gezamenlijk een technologie voor massaproductie van microfluïdische apparaten met behulp van een glazen gietvorm. Vergeleken met de conventionele glasetsmethode, realiseert deze technologie lage kosten (ongeveer 1/10) en zeer nauwkeurige (ongeveer 10 keer) massaproductie. Deze apparaten kunnen worden toegepast voor detectie en analyse voor medische, biologische, milieutoepassingen (water- en luchtkwaliteit), enz. Deze bedrijven gaan prototype-orders van FY2019 aanvaarden en zijn van plan om massaproductie te starten vanaf FY2020. Panasonic en IMT zullen dit apparaat presenteren en exposeren tijdens de 40e bijeenkomst van Society for Chemistry en Micro-Nano Systems (CHEMINAS 40e) gehouden in Act City Hamamatsu in Hamamatsu City, Shizuoka Prefecture, Japan van 19 tot 21 november.

Panasonic
Innovation Strategy Office
Technology Public Relations Section
crdpress@ml.jp.panasonic.com

[Inquiries for prototypes]
Institute of Microchemical Technology Co., Ltd.
Email:info@i-mt.co.jp Tel: +81-44-201-9889

Panasonic
Innovation Strategy Office
Technology Public Relations Section
crdpress@ml.jp.panasonic.com

[Inquiries for prototypes]
Institute of Microchemical Technology Co., Ltd.
Email:info@i-mt.co.jp Tel: +81-44-201-9889