Fibryga® van Octapharma ontvangt Europese labeluitbreiding voor de behandeling van verworven fibrinogeen tekort

LACHEN, Zwitserland--()--Octapharma heeft vandaag aangekondigd dat het menselijke fibrinogeenconcentraat fibryga® goedkeuring heeft gekregen voor gebruik bij de behandeling van verworven fibrinogeen tekort in 15 Europese landen. De goedkeuring verlengt de marktvergunning voor fibryga®, die al is goedgekeurd voor gebruik bij patiënten met aangeboren fibrinogeen tekort. De toevoeging is een belangrijke mijlpaal voor het beheer van bloedingen in zorginstellingen.

Fibrinogeen is een stollingsfactor die essentieel is voor bloedstolling en daarom om overmatig bloeden te stoppen. In tegenstelling tot zeldzame aangeboren fibrinogeen tekorten, ontstaat AFD wanneer overmatig bloedverlies en dus stolling, veroorzaakt door trauma of grote chirurgie, de fibrinogeenreserves in het bloed opgebruiken. Fibrinogeenvervanging is een aanbevolen eerstelijnstherapie bij de behandeling van patiënten die complicaties ontwikkelen door ongecontroleerde bloedingen.

Octapharma AG
International Business Unit – Haematology