Oaktree stuurt brief aan Inmarsat PLC-raad van bestuur met betrekking tot overnamebod

Overnamebod weerspiegelt geen waarde van spectrumactiva

Oaktree dringt er bij de raad en de rechter op aan de sanctiehoorzitting uit te stellen. In afwachting van goedkeuring van het spectrum of aandeelhouders een voorwaardelijke waarde te geven, en het Recht om te reflecteren op significante potentiële extra waarde

LOS ANGELES--()--Fondsen en rekeningen beheerd door Oaktree Capital Management, LP (gezamenlijk “Oaktree”), een aandeelhouder van 2,85% in Inmarsat PLC (“Inmarsat”), stuurde in november een brief aan de raad van bestuur van Inmarsat 5, 2019.

In zijn brief dringt Oaktree er bij het Inmarsat-bestuur op aan om de gerechtelijke sanctiehoorzitting uit te stellen, die momenteel gepland staat voor 12 november, zodat het Amerikaanse goedkeuringsproces voor Inmarsats waardevolle Ligado-spectrumactiva kan worden afgerond. Als alternatief vraagt ​​Oaktree de raad om te onderhandelen over voorwaardelijke waarderechten of een ander mechanisme waarmee aandeelhouders kunnen deelnemen aan de aanzienlijke potentiële waarde van de spectrumactiva van Ligado. Oaktree gelooft dat het Overnamebod dat de Raad van Inmarsat eerder dit jaar aan aandeelhouders heeft aanbevolen geen waarde toekent aan deze cruciale spectrumactiva en de bijbehorende lease voor gebruik bij de ontwikkeling van een 5G-netwerk, dat in het licht van recente ontwikkelingen door de FCC kan worden goedgekeurd in de korte termijn.

Oaktree Capital Group, LLC
Steve Tesoriere