lowRISC werkt samen met marktleiders om OpenTitan te creëren

Organisaties streven ernaar om de hardware root transparanter, betrouwbaarder en veiliger te maken voor iedereen.

CAMBRIDGE, Engeland--()--lowRISC CIC, het open source-samenwerkingsbedrijf voor silicium en tools, heeft vandaag aangekondigd dat het een samenwerking is aangegaan met ETH Zürich, Google, G + D Mobile Security, Nuvoton Technology en Western Digital ter ondersteuning van OpenTitan, een open source hardware root of trust (RoT) referentieontwerp en integratierichtlijnen waarmee chipproducenten en platformaanbieders transparant geïmplementeerde, hoogwaardige hardware RoT-chips kunnen bouwen die zijn afgestemd op datacenterservers en andere apparaten.

Beveiliging begint met infrastructuur, en OpenTitan helpt bij het verzekeren van root of trust in hardware, transparant geïmplementeerd, aan de basis van een veelvoud aan apparaten zoals server-moederborden, netwerkkaarten, routers en IoT. Adoptanten van dit framework kunnen het RTL-ontwerp, de firmware en de documentatie van OpenTitan inspecteren en bijdragen aan het bouwen van transparantere, betrouwbare hardware RoT-chips voor iedereen.

Andrew Back
lowRISC