OpenGate sluit tweede institutioneel fonds met $ 585 miljoen aan verbintenissen

Overschrijdt doelstelling van $ 450 miljoen met verbintenissen van bestaande en nieuwe institutionele beleggers

LOS ANGELES & PARIJS--()--OpenGate Capital, een wereldwijde private equity-onderneming, heeft vandaag aangekondigd dat het zijn tweede institutionele fonds, OpenGate Capital Partners II & II-A, LP, heeft afgesloten voor ongeveer $ 585 miljoen, een bedrag dat dertig procent boven het oorspronkelijke doel van $ 450 miljoen lag. Het nieuwe fonds ondersteunt de doorlopende strategie van OpenGate om te investeren in lagere middelgrote bedrijven in Noord-Amerika en Europa in vier focussectoren: industrie, technologie, consumenten- en zakelijke dienstverlening.

Andrew Nikou, oprichter en CEO, verklaarde: “We zijn zeer vereerd om het vertrouwen te hebben van onze bestaande investeerders die ons opnieuw hebben geëngageerd, en enthousiast zijn om samen te werken met onze nieuwe investeerders die enkele van de meest geavanceerde, institutionele investeerders vertegenwoordigen. Het hele team van OpenGate kijkt ernaar uit om met al onze Limited Partners te blijven werken en te investeren in en de activiteiten in onze twee portefeuilles te optimaliseren. Onze grootste waardering gaat ook uit naar UBS en Kirkland en Ellis, die wederom onze vertrouwde adviseurs en partners waren om Fonds II over de streep te trekken.”

OpenGate Media Contact
Alanna Chaffin