Takeda rapporteert solide tweede kwartaal FY2019 resultaten en verhoogt winstverwachting voor het volledige jaar

• FY2019 H1 omzet 1660,2 miljard yen, + 88,5% hoger dan vorig jaar, voornamelijk door acquisitie van Shire en solide prestaties van 14 wereldwijde groeimerken
  • Sterk kernbedrijfswinst* van 541,6 miljard yen, + 155,5% hoger dan FY2018 H1 en onderliggende kernbedrijfswinstmarge van 32,2% dankzij synergieën, OPEX en verbeterde productmix
  • Het verhogen van de winstverwachting voor het hele jaar om een ​​sterk bedrijfsmomentum weer te geven

*Opmerking: Vanaf boekjaar 2019 Q1 is de term “Kernwinst” hernoemd tot “Kernbedrijfswinst1“. De definities zijn identiek, alleen de terminologie is veranderd.

Appendix

OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO:4502) (NYSE:TAK):

De onderliggende opbrengsten daalden met 0,2% ten opzichte van de pro forma-opbrengsten van het boekjaar 2018 H12.

• Takeda’s 14 wereldwijde merken met een gerapporteerde omzet van 547,0 miljard yen in totaal boekten een sterke onderliggende groei van +21% op jaarbasis, gedreven door een groei van ENTYVIO van +33,9%, een groei van ALBUMIN/FLEXBUMIN van +16,9% en een groei van NINLARO van +32,7%, die werd gecompenseerd door het negatieve effect van de toegenomen concurrentie en generieke erosie.
  • Onderliggende groei in de belangrijkste bedrijfssegmenten voor het boekjaar 2011: GI (+9%), Oncologie (+11%), Neurowetenschap (+6%) en Immunologie (+4%) voor Plasmaderivaten (PDT), gecompenseerd door Zeldzame Ziekten (-11%) als gevolg van de verwachte daling in Zeldzame Hematologie.

Takashi Okubo, +81-(0)3-3278-2306
takeda.ir.contact@takeda.com