FLIR Systems werkt samen met Veoneer aan eerste zelfrijdende auto met thermische sensoruitrusting voor een toonaangevende wereldwijde autofabrikant

Automaker wordt de eerste in de sector die thermische detectie uitvoert om de veiligheid van autonome voertuigen te verbeteren

FLIR Systems’ thermal imaging sensor has been selected by tier-one automotive supplier, Veoneer, for their autonomous vehicle production contract with a top global automaker. (Photo: Business Wire)

ARLINGTON, Va.--()--FLIR Systems, Inc. (NASDAQ: FLIR) kondigde vandaag aan dat zijn op Boson® -gebaseerde thermische sensortechnologie is geselecteerd door Veoneer, een toonaangevende leverancier van auto’s, voor zijn niveau vier voertuig (AV) productiecontract met een wereldwijde topfabrikant van auto’s, gepland voor 2021.

Het Veoneer systeem zal het eerste systeem in de industrie zijn dat meerdere thermische detectiecamera’s bevat die zowel smalle als brede gezichtsveldcamera’s bieden om de veiligheid van zelfrijdende voertuigen te verbeteren.

Media:
Tim McDowd