PTC neemt toonaangevende SaaS-productontwikkelingsplatform-aanbieder Onshape over

Acquisitie om PTC als toonaangevend te positioneren als CAD- en PLM-industrietransities naar SaaS

BOSTON--()--PTC (NASDAQ: PTC) kondigde vandaag aan dat het een definitieve overeenkomst heeft ondertekend om Onshape, de makers van het eerste Software as a Service (SaaS) productontwikkelingsplatform dat robuust computerondersteund ontwerp (CAD) verenigt met krachtige datamanagement en samenwerkingstools, voor ongeveer 470 miljoen dollar, na aftrek van het verworven contante geld, te verwerven. De overname zal naar verwachting het vermogen van PTC versnellen om nieuwe klanten aan te trekken met een op SaaS gebaseerd productaanbod en het bedrijf positioneren om te profiteren van de onvermijdelijke overgang van de industrie naar SaaS. In afwachting van de goedkeuring van de regelgevende instanties en bevredigende andere sluitingsvoorwaarden, zal de transactie naar verwachting in november 2019 worden afgerond.

Investor Contact
Tim Fox