Snel stemmen tellen verrast en brengt voldoening in Argentinië

Geavanceerde technologie stimuleert veilige, efficiënte verkiezingen

Telegram processing rates on election night, 2015 vs. 2019. (Photo: Business Wire)

BUENOS AIRES, Argentinië--()--Argentinië verwerkte de verkiezingsuitslag met een recordtempo tijdens de algemene verkiezingen dankzij het nieuwe systeem dat in samenwerking met technologiebedrijf Smartmatic is geïmplementeerd. De stemming vond plaats op 27 oktober.

Slechts drie uur na het einde van de stemming was 70,48% van de tellingsrapporten (in Argentinië “telegrammen” genoemd) gedigitaliseerd, veilig verzonden en geüpload in het systeem. Tegen middernacht was 96,08% van de telegrammen verwerkt.

Verkiezingswaarnemers die de politieke partijen vertegenwoordigden, hielden het hele proces nauwlettend in de gaten. Dankzij de hoge mate van transparantie en snelheid waarmee de resultaten werden verwerkt en gepubliceerd, konden de belangrijkste kandidaten de uitkomsten publiekelijk accepteren kort nadat de resultaten waren aangekondigd.

Smartmatic
Mrs. Samira Saba, +1-561-862-0747