Samsung Electronics begint massaproductie van de eerste 12GB LPDDR4X-gebaseerde uMCP

Door gebruik te maken van de eerste 24Gb LPDDR4X chips uit de industrie, stelt deze uMCP met de hoogste capaciteit 10+ GB geheugenoplossingen beschikbaar voor smartphonegebruikers in het middensegment van de markt

SAN JOSE, Californië--()--Samsung Electronics Co, Ltd, een wereldleider in geavanceerde geheugentechnologie, kondigde vandaag aan dat het is begonnen met de massaproductie van de eerste 12-gigabyte (GB) UFS-gebaseerd multichip pakket (uMCP) met een laag vermogen en een dubbele datasnelheid van 12 gigabyte (LPDDR4X). De aankondiging werd gedaan als onderdeel van de jaarlijkse Samsung Tech Day van het bedrijf op het Amerikaanse hoofdkantoor in San Jose, Californië.

Door gebruik te maken van onze toonaangevende 24-gigabit (Gb) LPDDR4X chips, kunnen we de hoogste mobiele DRAM-capaciteit van 12GB bieden, niet alleen voor high-end smartphones maar ook voor mid-range apparaten”, zegt Sewon Chun, executive vice president van Memory Marketing bij Samsung Electronics.

Ujeong Jahnke
Samsung Semiconductor Europe GmbH