GrAI One – ‘s werelds eerste AI Chip voor ultra-lage latentie at the Edge

SAN JOSE, Californië--()--GrAI Matter Labs (alias GML) kondigt vandaag GrAI One aan – ‘s werelds eerste AI-processor die geoptimaliseerd is voor ultralage latency en lage stroomverwerking at the Edge.

GrAI One, de eerste chip gebaseerd op de NeuronFlow-technologie van het bedrijf, vermindert drastisch de latentie van de toepassing, bijvoorbeeld, het vermindert de end-to-end latentie voor diepe leernetwerken zoals PilotNet tot de orde van microseconden. NeuronFlow combineert het dynamische dataflow-paradigma met neuromorfe computing om massaal parallelle in-netwerkverwerking te produceren. GrAI One is gericht op responskritische edge-toepassingen in autonome navigatie, mens-machine-interactie en slimme gezondheidszorgmarkten.

De volledig digitale chip meet 20mm2 in TSMC 28nm technologie en implementeert een netwerk van 196 neuron kernen met lokaal neuron/synaps geheugen voor een totaal van 200.000 neuronen. Het biedt een GPIO-interface voor het ontladen van AI-werklasten van een hostprocessor die kritisch zijn voor de latentie. Bij 100% neuron kerngebruik verbruikt GrAI One zo weinig als 35mW.

Ashoka Visweswara
avisweswara@graimatterlabs.ai