Velodyne kondigt ADAS samenwerking aan met Hyundai Mobis

Nieuwe op Lidar-gebaseerde ADAS-oplossing belangrijke stap naar autonomie

Velodyne Lidar announced an agreement with Hyundai Mobis to launch a new lidar-based ADAS system that integrates Velodyne lidar technology and Hyundai Mobis cognitive software. (Photo: Velodyne Lidar).

SAN JOSE, Californië--()--Velodyne Lidar, Inc. kondigde vandaag een overeenkomst aan met Hyundai Mobis voor de lancering van een nieuw geavanceerd, op lidar-gebaseerd driver assistance system (ADAS) dat de Velodyne lidar-technologie en de cognitieve software van Hyundai Mobis integreert. Het op Velodyne Velarray™ gebaseerde systeem is speciaal ontworpen voor ADAS in consumentenvoertuigen.

“Hyundai Mobis is verheugd om samen te werken met Velodyne Lidar, een van de meest innovatieve leveranciers van lidarsensoren in de sector, om een lidarsysteem te lanceren dat essentieel is voor autonoom rijden op hoog niveau”, aldus Ko Youngsuk, hoofd van de afdeling Hyundai Mobis Strategy Planning. “De Velarray, die gebruik maakt van Velodyne’s toonaangevende sensortechnologie, voldoet aan de hoge eisen die aan ADAS-toepassingen worden gesteld, in een in te bouwen compacte vorm die klaar is voor consumentenauto’s.”

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com